منظم بودن چه تاثیری بر کسب و کار تجارت های کوچک خواهد داشت؟

به عنوان صاحب یک کسب و کار کوچک، احتمالا بیشتر کارها را خودتان به تنهایی انجام می دهید. کارمندان خود را مدیریت می کنید، فهرست های خود را بررسی می کنید، بازاریابی و تبلیغات را خودتان انجام می دهید و… .  حال اکنون سوال این است که در تعطیلات آخر هفته چه اتفاقی می افتد؟ آیا شما وقت خود را به استراحت می گذارنید یا خود را به کار مشغول می کنید؟ برای پاسخ به این سوال بگذارید واقعیتی را با شما در میان بگذاریم. به عنوان صاحب کسب و کاری کوچک، چیزی به عنوان تعطیلات برای شما وجود ندارد. مطمئنا شما هر از گاهی باید به خودتان استراحت دهید. اما اگر به تازگی کسب و کار خود را راه اندازی کرده اید، برای مدتی طولانی نمی توانید به تعطیلات بروید. این سوال را همیشه به خاطر داشته باشید، در تعطیلات آخر هفته باید به چه کاری مشغول شوید؟ در این متن می خواهیم سه نکته ای را برایتان بازگو کنیم تا ذهن شما در تعطیلات آرامش داشته باشد.

در کار خود منظم باشید

به میز کار خود نگاهی بیاندازید. آیا انبوه کاغذهای مطالعه نشده بر روی آن قرار دارد؟ یا شاید ظرف نوشیدنی هایتان منتظرند که به سطل زباله منتقل شوند؟ سعی کنید در تمام جوانب شغل خود، نظم را رعایت کنید. این کار سبب می شود که در آینده، با مشکل کمبود وقت مواجه نشوید. پس میز کار خود را مرتب کنید، تا اول هفتۀ منظم و پرباری را آغاز کنید.

صندوق دریافت پیام های خود را پاکسازی کنید

شما مجبور نیستید که به تمامی پیغام ها و نامه های دریافتی خود پاسخ دهید. بهتر است که پیام ها و نامه های خود را فیلتربندی کنید و به ترتیب اولویت له آنها پاسخ دهید. فهرستی از پیغام ها و نامه هایی که حتما باید به آنها پاسخ دهید، تهیه نمایید تا بتوانید در ابتدای هفته به تمامی آنها پاسخ دهید. حال شاید بپرسید با پیغام هایی که مهم نیستند چه کار کنم؟ جواب ساده است. یا آنها را حذف کنید یا آنها را در لیست انتظار قرار دهید که در آینده به پاسخشان دهید.

فضای کاری خود را منطبق بر روحیه و نوع تجارت خود طراحی نمایید

آیا محیط کاری فعلیتان تاثیر خوبی بر روحیه شما ندارد؟ اگر جوابتان مثبت است، بهتر است از به فکر تغییر دکوراسیون محیز کاری خود باشید. مطمئن باشید هرچقدر فضای کاریتان آرامش بخش باشد، شما بهتر و خلاقانه تر کار خواهید کرد. هیچ کس نمی خواهد در محیطی خشک و تنگ مشقول به کار شود. بنابراین بهتر است به محیط کاری خود زینت ببخشید.