سامانه پیام کوتاه

۶ مطلب در شهریور ۱۳۹۵ ثبت شده است

آموزش نحوه صحیح بازاریابی پیامکی

دوشنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۵، ۰۹:۴۱ ب.ظ

ما هواداران جدی بازاریابی پیامکی و انواع ارتباطات وابسته به آن هستیم. اگر نمی توانید به درستی از پنل اس ام اس خود استفاده کنید، بهتر است به کلی این مسئله را فراموش کنید. در واقع، اگر شما بازاریابی پیامکی را به درستی انجام ندهید و سعی در تقلب کنید تنها به تجارت خود صدمه می زنید. ما می توانیم در این مقاله ساعت ها برایتان از شیوه های غلط استفاده از بازاریابی پیامکی صحبت کنیم، اما برای اینکه وقت را تلف نکنیم، تنها دربارۀ بزرگترین اشتباهی که می توانید در بازاریابی پیامکی انجام دهید صحبت می کنیم.

متاسفانه این یک اشتباه رایج است و متاسفانه بیشتر کاربران ما نمی دانند که دارند چنین اشتباهی را مرتکب می شوند. خب، بهتر است بیشتر از این مقدمه چینی نکنیم. بزرگترین اشتباهی که می توانیم در بازاریابی پیامکی انجام دهیم چیست؟

استفاده از بازاریابی پیامکی تنها برای برقراری ارتباط با مخاطبین

همانطور که در مقاله قبلی صحبت کردیم، افراد بسیاری وجود دارند که از بازاریابی پیامکی تنها برای برقراری ارتباط با مشتریان و ارسال اعلانات استفاده می کنند. بسته به نوع هدف شما، این راهکار استفاده از بازاریابی پیامکی می تواند موثر باشد. اما اگر صاحب یک کسب و کار کوچک هستید که می خواهد تجارت خود را گسترش دهد، استفاده از این روش راهکار خوبی برای تجارتتان نخواهد بود.

فرض کنیم که شما صاحب یک رستوران دنج و کوچک هستید. برای تبلیغ رستوران خود پیامکی برای مشتریان خود ارسال می کنید و در متن پیامک، کلمۀ “جایزه” را به کار می برید. با دیدن کلمۀ “جایزه” مشتریان شما تصور خواهند کرد که با استفاده از این پیامک پیشنهاد ها و تخفیف های اختصاصی دریافت می کنند.

اما پس از آنکه مشتریان شما به عضویت خبرنامۀ پیامکی شما در می آیند، شما شروع به ارسال اطلاعیه ها و اخبار خود می کنید. با استفاده از بازاریابی پیامکی، شما برنامه ها و تغییرات ایجاد شده در آنها را برای مشتریانتان ارسال می کنید. هرچند ارسال چنین اس ام اس هایی نیز به گونه ای لازم است، اما مشتریان شما به خاطر این گونه پیامک ها به خبرنامۀ شما ملحق نشده اند.

حال از آنجاییکه توضیحات را انجام دادیم، لازم است بدانید که ارسال اطلاعیه و اخبار از طریق پیامک کاملا روش خوبی برای برقراری ارتباط با مشتریان است. اما در بازاریابی پیامکی به همراه هر اعلامیه و اخبار باید یک پیشنهاد شگفت انگیز نیز برای مشتریان ارسال شود. قوانین بازاریابی پیامکی را رعایت کنید، و خواهید دید که چگونه تجارتتان گسترش می یابد.

  • novin10009 novin10009

هر روزه تعداد بسیاری جمله “من می خواهم در تجارت خود از بازاریابی پیامکی استفاده کنم. اما، باید چه پیامکی به مشتریان خود ارسال کنم؟” را از ما می پرسند. پس اصلاً نگران نباشید. شما تنها فردی نیستید که چنین احساسی دارد.
بیشتر مردم مفهوم بازاریابی پیامکی را درک می کنند و می دانند میزان خوانده شدن محتوای ارسالی شان بسیار بالاست. به همین خاطر سعی می کنند چنین آمارهایی را برای کسب و کار خود به دست آورند. اما زمانی که صحبت از جزئیات به میان می آید، ممکن است کمی سردرگم شوند. این موضوع هیچ اشکالی ندارد و کاملاً طبیعی است.

اگر می خواهید بدانید برای مشترکین خود باید چه پیامک هایی ارسال کنید، از نکات زیر استفاده کنید:

ارسال پیشنهادات هیجان انگیز همراه با تاریخ انقضا

شاید پیشنهادی که به مشترکین پیامکی خود می دهید فوق العاده باشد، اما اگر برای آن تاریخ انقضا نگذارید، مطمئن باشید آنگونه که باید نتیجه نمی گیرید. شما نمی توانید به مشتریانتان پیشنهاد بدهید و هیچ مهلتی برای اقدام آنها مشخص نکنید. مطمئناً مشتریان شما می خواهند از پیشنهاد فوق العاده شما استفاده کنند. اما، خب از طرفی بدون شما هم زندگی می کنند.

اگر پیشنهاد پیامکی شما هیچ مهلتی نداشته باشد، یا به عبارتی دیگر هیچ ضرورتی را به مشتریان القا نکند، مطمئن باشید که فراموش خواهد شد. و در نهایت شما می مانید و یک پیشنهاد عالیِ سوخته شده!

با اضافه کردن مهلت زمان به پیشنهادات به مشتریان خود حس فوری بودن را القا کنید، به این ترتیب آنها بدون معطلی دست به عمل خواهند شد. به مثال زیر توجه کنید:

با نشان دادن این پیامک نوشیدنی خود را مهمان رستوران ما باشید. فقط تا ساعت ۲۱ مهلت دارید!

ارزشمند بودن محتوای پیامک ها

آیا میزبان یک مراسم خصوصی هستید؟ می توانید اعضای خبرنامه پیامکی خود را دعوت کنید. آیا حراج بزرگی را می خواهید برگزار کنید؟ بهتر است مشترکین خبرنامه پیامکی خود را در اولویت قرار دهید.

زمانی که خواستید چنین پیشنهاداتی را به مشتریانتان ارائه دهید، مشترکین پیامکی خود را در اولویت بگذارید تا آنها اولین افرادی باشند که به این امکانات دسترسی دارند. برای مثال، فرض کنید که صاحب یک لباس فروشی هستید و هر دو هفته حراجی بزرگی را برگزار می کنید.

اکنون باید چه کار کنید؟ پیش از آنکه همه از حراج شما مطلع شوند، خودتان به مشترکین پیامکی تان خبر دهید. این کار نه تنها رضایتشان را به دنبال دارد، بلکه میزان فروش شما را نیز به دو دلیل افزایش می دهد. اول اینکه این افراد مطمئناً از امکانات و خدمات شما راضی هستند که در خبرنامه پیامکی شما عضو شده اند و شماره تلفن شخصی شان را در اختیار شما قرار داده اند. دلیل دوم این است که با خبر دادن زود هنگام به مشترکین خود، آنها احساس می کنند که عضو گروهی مخفی هستند. همین امر باعث می شود که این موضوع را با دوستان و آشنایان خود در میان بگذارند و رفته رفته تعداد مشترکین شما بیشتر می شود.

حراج بزرگ پوشاک نایک – ۵ شنبه از ساعت ۱۲ تا ۱۷ – با نشان دادن این پیامک از ساعت ۱۰ صبح تخفیف بگیرید!

اطلاع رسانی درباره اخبار مهم

آیا محل کار شما در عید نوروز تعطیل است؟ آیا می خواهید به علت تعمیرات، محل کار خود را برای مدت کوتاهی تعطیل کنید؟ مهم نیست چه اتفاقی است، اما بهتر است که مشتریان خود را از این موضوع مطلع سازید. این کار باعث اعتمادسازی در بین مشتریان می شود. خود را جای یک مشتری وفادار قرار دهید. فرض کنید برای صرفِ نهار به رستوران مورد علاقه خود می روید، اما آنجا به علت تعمیرات بسته است. چه حسی به شما دست می دهد. مطمئناً تمام برنامه های روز شما مختل می شود. برای اینکه مشتریانتان در چنین موقعیتی قرار نگیرند، پیامکی مانند متن زیر ارسال کنید:

رستوران ما از تاریخ ۱ شهریور تا ۱۰ شهریور به علت تعمیرات تعطیل است. از روز ۱۱ شهریور میزبان شما عزیزان خواهیم بود.

  • novin10009 novin10009

مزایای استفاده از سامانه پیام کوتاه

شنبه, ۲۰ شهریور ۱۳۹۵، ۰۹:۳۳ ب.ظ

مطمئنا بازاریابی پیامکی به شما کمک می کند که تجارت خود را گسترش دهید. همه از این فایدۀ استفاده از پنل اس ام اس آگاه هستند و ما نیز بارها و بارها این مطلب را تکرار کرده ایم. در پشت این مزیت، فواید دیگری نیز در بازاریابی پیامکی وجود دارد که آن چنان واضح نیستند و افراد چندانی از آنها مطلع نیستند. در این مطلب می خواهید این مزیت ها را برای شما نام ببریم.

به شما کمک می کند تا روابط خود را با مشتریان سازماندهی کنید

اگر صاحب کسب و کار کوچک موفقی هستید، آمار نشان می دهد که شما آنچنان که فکر می کنید زمان ندارید. این امر کاملا قابل پیش بینی است و مطمئنا برای هیچ کس ایده آل نیست. به جای اینکه مانند مرغ پر کنده شروع به بال بال زدن کنید، با داشتن یک پنل اس ام اس ارتباط خود با مشتریانتان را تقویت کنید.

فرض کنیم که شما صاحب کارگاه کوچکی هستید و به صورت هفتگی کلاس های آموزشی برگزار می کنید که ساعات این کلاس ها به صورت نامنظم تغییر می کند. به جای اینکه سعی کنید برای هر فرد پیامک اختصاصی ارسال کنید، یک پیامک به برای همۀ اعضای خود بفرستید.

بازاریابی پیامکی درها را به روی تقسیم بندی بلند مدت باز می کند

فهرست اعضای خبرنامه پیامکی خود را بر اساس سن، جنسیت، موقعیت، کلمه کلیدی و … دسته بندی کنید. سعی کنید برای چندین زیر شاخه از اعضای با صلاحیت خبرنامه خود فرهنگ سازی کنید. در آینده می توانید از این خبرنامه ها استفاده کنید. هر چه بیشتر اعضای خبرنامه پیامکی خود را بشناسید، بهتر می توانید با آنها در ارتباط باشید و سلایق آنها را برایشان تامین نمایید.

بازاریابی پیامکی اگر به درستی صورت بگیرید، میزان اعتماد مشتریان به برند شما دو چندان خواهد شد

ارسال پیامک یکی از شخصی ترین روش های ارتباطی است که شما در آن پیام های خود را مستقیما به دستگاه تلفن همراه افراد ارسال می کنید. این مسئله مسئولیت بزرگی است که بر عهده شما قرار دارد، و نباید از زیر این مسئولیت شانه خالی کنید. با اسن حال اگر بتوانید به درستی بازاریابی پیامکی را انجام دهید، طبیعت این روش تبلیغاتی می تواند شهرت برند تجاری شما را در طولانی مدت افزایش دهد.

  • novin10009 novin10009

به عنوان یک صاحب کار کوچک، احتمالا شما رقبای بسیار زیادی دارید. این امر کاملا طبیعی است و به هیچ وجه نکته بدی نیست چرا که همیشه شما را نسبت به وضع بازار هوشیار می سازد. رقابت باعث می شود شما تلاش کنید که تجارت خود را رشد و ارتقا دهید و استانداردهای خود را به چالش بکشید. در پایان بهتر است بگوییم، رقابت باعث می شود که کسب و کار خود را بهبود بخشید.

خب، شما در نهایت تصمیم گرفتید که بازاریابی پیامکی را برای کسب و کار خود امتحان کنید. هرچند، چون اطلاع دارید که رقبایتان از این ابزار تبلیغاتی استفاده می کنند، تصمیم به استفاده از یک سامانه پیامک گرفتید. آیا فکر می کنید که برای بازاریابی پیامکی کمی دیر شده است؟ قطعا نه. کافی است مطمئن باشید که از بیرون به قضیه نگاه می کنید و همۀ جوانب را مشاهده می کنید. لزومی ندارد از رقبای خود تقلید کنید یا به روش آنها اس ام اس های خود را ارسال کنید.

رقابت را جدی بگیرید

رقبایتان برای گسترش خبرنامه پیامکی خود چه کاری انجام می دهند؟ آنها چه پیشنهاداتی را به مشتریان خود می دهند؟ آیا مشتریان از این پیشنهادها و تخفیفات استقبال می کنند؟

بهتر است تا آنجاییکه می توانید اطلاعات جمع آوری کنید، این کار به شما کمک می کند که نحوه استفاده از بازاریابی پیامکی را بهتر درک کنید.

تخفیفات بهتری ارائه کنید

اگر رقبای شما برای مشتریانشان کوپن های تخفیف ۲۰% ارسال می کنند. شما پیشنهاد بهتری به مشتریان خود بدهید و به مشتریان خود ۲۵% تخفیف بدهید. اگر شما تخفیفات بهتری را ارائه کنید، مشتریان تفاوت شما با رقبایتان را احساس می کنند و طبق این تفاوت اقدام به خرید می کنند.

تنها به بازاریابی پیامکی تکیه نکنید

فرض کنیم فروشگاهی که در نزدیکی ما قرار دارد آگهی های تبلیغاتی بسیار را درون فروشگاه توزیع می کند اما خبرنامۀ پیامکی خود را بر روی آنها تبلیغ نمی کند. این فرصت مناسبی برای موفقیت تجاری شماست. شما می توانید با چاپ آگهی های تبلیغاتی درون فروشگاه خود، از مزایای خبرنامۀ پیامکی خود بگویید. همچنین می توانید در شبکه های اجتماعی اقدام به تبلیغ خبرنامۀ پیامکی خود کنید. سعی کنید از روش های تبلیغاتی استفاده کنید که تا به حال استفاده نشده اند. این کار به شما زاویۀ دید بهتری نسبت به بازار تجارتتان می دهد.

  • novin10009 novin10009

اگر شما از این قواعد و راهکارها پیروی نکنید، در مدتی کوتاه میزان مشارکت مشتریان و اعضای خبرنامه پیامکی تان به طرز چشمگیری کاهش خواهد یافت. در هر صورت در حال حاضر که ما درباره خطرهای رعایت نکردن قواعد ارسال انبوه پیامکی هشدار دادیم، بیایید برای چند دقیقه از خلاقیت خود استفاده کنیم. در مطلب امروز می خواهیم چند ایدۀ پیامکی نه چندان متداول را برای جلب مشتریان بیشتر و افزایش میزان مشارکت مشتریان فعلی تان برایتان بیان کنیم. پس به شما پیشنهاد می کنیم به خواندن این مقاله ادامه دهید.

برگزاری یک رویداد

چرا از سامانه پیامکی خود به عنوان ابزار ارتباطی اصلی خود با مشتریانتان استفاده نمی کنید؟ در حال حاضر هزاران کسب و کار کوچک برای جلب مخاطبان بیشتر و ارائه خدمات از شبکه های اجتماعی به عنوان ابزار ارتباطی اصلی خود استفاده می کنند. چرا در میان این همه کسب و کار، شما آن فردی نباشید که به وسیله پیامک اخبار، اطلاعیه ها و تخفیف های خود را به مشتریان وفادار خود ارسال می کند؟ این روش بازاریابی در حالت ایده آل برای کسب و کارهای کوچک و محلی به خوبی نتیجه بخش است.

اول اینکه بهتر است که صبر کنید و از این روش بازاریابی در مناسبت های مهم استفاده کنید. معمولا اعیاد و ولادت ها مناسبت های بسیاری خوبی هستند که می توانید در آن روزها رویدادهایی را برگزار نمایید. این کار سبب خواهد شد تا عدۀ بیشتری در تجارت شما مشارکت داشته باشند.

دوم اینکه، سعی کنید در انتهای این مناسبت جایزه ای نفیس به مشتری یا مشتریان خود بدهید. جایزه ای که ارزش تلاش بسیار داشته باشد. مطمئنا با ارائه ۵% تخفیف در این رویداد نمی توانید مشتریان بسیاری را به سمت خود جذب کنید.

از دیدگاه بازاریابی، شما باید برای این رویداد از چندین کلمه کلیدی استفاده کنید. چرا؟ زیرا اگر تعداد پیامک های تبلیغاتی تان در ماه زیاد نباشد، در صورت نداشتن کلمات کلیدی با موفقیت روبرو نخواهید شد. یک مدیر بازاریابی خبره باید در طی مدت ارسال پیامک های خود از چندین کلمه کلیدی استفاده کند.

پس به شما پیشنهاد می کنیم برای پیامک های خود از چندین کلمه کلیدی استفاده کنید و از اعضای خبرنامه پیامکی خود بخواهید در رویداد شما شرکت کنند.

  • novin10009 novin10009

در این مطلب می خواهیم اشتباهات رایجی که برای افراد تازه کار رخ می دهد را برای شما عزیزان نام ببریم:

ارسال اس ام اس در ساعات نامناسب (غیر کاری) روز

این قانون کلی را به یاد داشته باشید: “هیچ وقت پیش از ۹ صبح و پس از ۹ شب برای مشتریان خود پیامک ارسال نکنید”. همچنین، سعی کنید یک روز مشخص را برای پیامک های مختلف خود انتخاب نمایید. برای مثال، اگر می خواهید برای مشتریان خود پیامک تخفیف ارسال نمایید، بهتر است یک روز هفته را برای این نوع اس ام اس های خود مشخص نمایید. علاوه بر اینها، بهتر است که به ساعات ارسال پیامک خود نیز دقت نمایید. این طور نباشد که در یک هفته در ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه برای مشتریان خود پیامک ارسال نمایید، و در هفتۀ بعد در ساعت ۹:۱۵ دقیقه این پیام را ارسال نمایید. همیشه در یک ساعت معین پیامک های خود را ارسال کنید.

قرار ندادن تاریخ و ساعت انقضای مهلت در پیامک

آیا می خواهید پیامک های تان ضروری و فوری به نظر برسند؟ برای پیامک های خود تاریخ انقضا قرار دهید. آیا می خواهید کمی حرفه ای تر از این ویژگی استفاده نمایید؟ به شما پیشنهاد می کنیم که از ابزارهای مرتبط این کار در پنل اس ام اس ملی پیامک استفاده نمایید. این ابزار به شما امکان می دهند که برای پیامک های خود تاریخ انقضا قرار دهید و دورۀ زمانی مشخصی را برای آن تعیین نمایید.

فراموش کردن دستورالعمل دریافت تخفیف و اعتبار

بهتر است که به سراغ اصل مطلب برویم. اس ام اس بیشتر برای ارسال تخفیف و پیشنهادات ویژه استفاده می شود. درست است؟ اگر مردم از پیشنهاد های پیامکی شما استفاده نمی کنند، پس چرا خود را اذیت می کنید؟ به این ترتیب شما سرمایه خود و وقت مشتریان خود را به هدر می دهید. اگر می خواهید در این روش موفق شوید، بهتر است که طریقه استفاده از این تخفیفات را نیز برای مخاطبان خود توضیح دهید. این دستور العمل می تواند به قرار دادن یک اطلاعات تماس ختم شود. همچنین عبارت “این پیامک را به مسئولان ما نشان دهید” نیز کافی است.

  • novin10009 novin10009